betul, malang tak ada bau

dum di da didadiadaaaaa

7.45 am. alarm bunyi. aku snooze. aku tekan snooze sampai pukul 8.30. aku keluar bilik, tengok matahari panas. okay tak jadi tennis sebab dah 8.30 dah ada matahari tak bestnya tak rasa macam pegi holiday. aku masuk bilik. selimut badan aku guna selimut.

10.38 am. bunyi phone kat telinga. aku ingat alarm, rupanya msg dari puteri.
'pi, saman dah bayar?'
aku reply belum. aku malas nak ke kl. padahal kat pj new town naik lrt stop taman jaya dah sampai. aku pun bangun seketul on laptop. bertungkus lumus la aku msg abe top mcammana nak bayar duit saman online. aku berdoa agar dia bangun awal. nampaknya doa aku dimakbulkan.
tapi dia kata kena ada online banking apa lancau tah la. aku kecewa macam ditinggalkan kekasih. nampknya kena lah pegi balai polis. malassnyaaaaa. tapi fikirkan nanti makngah puteri takleh nak renew roadtax sebab aku bawak keta dia masa kena saman tu. jadi aku pergi dapur jumpa pn norsham ajak pergi bayar saman. pn norsham muka rilek ayam.

sebelum nak pergi bayar aku nak tahuu berapa yang kena bayar sebab aku confident je 300 kena bayar tapi sebenarnya aku tak tahu berapa. aku tegur awek aliff kat ym tanya dia camne nak tngok saman berapa. dia kasi guide aku ikut. satu msg hntar kat polis 50sen. mahal macam haram. free dah laaa. first msg dia tak reply. setan. 2nd baru reply. disebabkan aku ada seringgit je credit. maka habisla credit aku seringgit yang aku simpan selama 2 minggu tu.

polis kata
'tidak dikenakan saman sehingga 1/12/2010.'

aku dah pelik kenapa tak ada. habis kenapa aku dapat surat saman. dalam otak aku dah buat mindmap 10 juta kali sampai tak mandi sampai 3 petang. aku call en rosli tanya apa maksud ayat polis tersebut en rosli kata bukan kereta kena saman. aku yang kena. dia suruh check saman ic. tapi masih lagi ragu2 kang tak pasal pasal takleh renew roadtax.

aku pegi check ic. hati berdebar macam nak amik result spm/ result setiap semester/ result ujian bermeja memandu.

aku check keluar,

syafiqah bt rosli,
891224105058
kesalahan : bercakap telefon/ lesen tempoh tamat. = rm600


p u n
d e k





tapi aku bersyukur sebab kereta tak kena saman. mana aku nak cekau lagi 300 nak bayar duit kereta tu. dah la tax expired dec 2010. celaka. aku menyesal masa kena tahan polis aku tak kasi dia 10ringgit rasuah kasi beli choki2 ngan jajan buat anak2 kat rumah dan 12 biji telur buat bini tercinta. dah la ketiak bau tengik. setan.