nek wan

aku keluar dengan kawan aku. nama tak perlu disebut. mengaibkan.
selalu kalau pergi ambik dia keluar. mesti kena masuk rumah dia sebab dia bersiap 1 setengah jam. mandi setengah jam. lagi satu jam tu.
pilih baju.
make up.
blow rambut.
straightened rambut.
tukar purse
tukar handbag.
nak bawak perfume apa harini.

aku dengan family dia semua dah kenal. mak bapak nenek makcik adik kakak kucing segala benda la aku kenal.
masa tunggu dia. aku lepak ruang tamu dia. nenek dia ada. aku banyak kali jumpa nenek dia. makan rumah nenek dia. selalu pergi rumah nenek dia. nenek dia buat kuih gula perang sedap. gula perang ke? ah asalkan sedap.

aku rasa pelik pulak kalau tak bercakap. jadi aku mulakan conversation. aku panggil nk wan

nek wan, apa khabar.

ah sihat je nih. kaki je bengkak2 ni.

nenek bila sampai kl?

oh baru semalam ni nenek sampai. nenek jumpa kawan2 nenek dekat kl ni
(nenek ni adalah satu nenek yang ramai kawan tak macam mami bon)

oh rajin nenek jalan2 kl ni. shopping ke?

tade lah shopping pun *ketawa sengih2 gigi palsu gold kelihatan*
jalan2 rumah kawan melawat je.lama tak jumpa.

ohh. nenek berapa hari kat sini?

seminggu je. nenek tak boleh lama. kena bagi ayam makan nanti mampoih pulak ayam2 tuh

oh ye lah. sape je yang bagi ayam2 tu makan sekarang?

kawan aku pun turun dah siap. tak sempat nenek nak jawab soalan cepumas aku tuh.
aku pun salam la nenek nak keluar.

okay nek wan. saya pergi dulu ye.

lah tak minum punn.

eh takpelah.

okay baik baik jalan tuh. seronok sembang ngan kamu, nurul.










Nurul? siapakah nurul?
nek wan peminat akademi fantasi, mungkin nek wan ingat aku nurul akademi fantasia. mungkin mungkin.